3.11.10

suatu kejayaan

ceritenye bermula begini...
4:45 pm,03-nov-10

pasangan ku memuji aku kerana aku pandai menjawab soalannya..kami menggunakan gelaran atuk dan nenek.
Dia berdialog;

NENEK: atuk dah pandai sangat la..
(aku sering terima pujian sebegini akan tetapi kali ini sudah lebih2,jadi akupun jawab la...)

ATUK: kalau pandai itu tuhan...
(si nenek pandai menjawab...)

NENEK: jadi atuk jadilah tuhan..

Aduh,begitu senang si nenek mengutarakan soalan sebegitu.Maklumlah si nenek ini bukannya seagama dengan aku,tidak hairanlah dia boleh bersoal sedemikian rupa..aku menjawab dengan kepercayaan ku..

ATUK: tuhan ade satu je nek
NENEK:so?

Pada masa ini aku telah buntu.Tak tahu ape hendak dijawab pada soalan yang agak hangat ini.Kontang.Akan tetapi ALLAH itu maha kaya,penyayang,pemurah.Demi untuk menutup aib makhluknya,DIA telah mengarahkan sejenis makhluknya yang bergelar AKAL untuk menolong aku menjwab soalan tadi.Lalu akupun menjawab...

ATUK: Nenek,jika ada banyak ketua,arahan yang mana hendak kita ikut.Seperti pejabat,kalau semua jadi bos siapa pula hendak menjadi setiausaha? tukang hantar surat atau dokumen? ataupun tukang sapu?

Begitulah selok-belok jawapan ku itu...

NENEK:hehe,bagus atuk.atuk pandai jawab..:)

Alhamdulillah,aku amat bersyukur kepada Allah kerana masih sudi menolong ku.Alhamdulillah...Jadi, soalan itu akhirnya dapat dijawab...amiiin~


                                                   ni le nenek yang atuk cakapkan tu :)                                                      

                                                                                                                                                   by: oni

No comments:

Post a Comment